Sajben Autószervíz

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Tisztelt Látogatók, Ügyfelek, Barátok!

Ezt a honlapot azért hoztam létre, hogy bemutassam a műhelyem a nagyközönség számára.

Magamról röviden:

Sajben István vagyok, autószerelő, autógépész üzemmérnök végzettségem van. 1986-ban Nyíregyházán a Bánki Donát Ipari Szakközépiskola autószerelő szakán, majd 1991-ben Győrben a Közlekedési és Távközléstechnikai Műszaki Főiskola Autógépész szakán végeztem. Az autó
s szakmában 30 éve tevékenykedem. Mielőtt saját műhelyt nyitottam, dolgoztam több független autós műhelyben, és majdnem 10 évig három különböző márka márkaszervizében is. Az autóval való foglalatosság nem csak szükségszerű tevékenység, hanem hobbi is egyben, így ha valaki hozzám fordul, és igényes az autójával szemben, az szinte biztos lehet benne, hogy az autója nálam is el lesz kényeztetve. Elsősorban a szervizelésre, a megelőző karbantartásra helyezem a fő hangsúlyt, hisz jobb a bajt, a meghibásodásokat megelőzni.


FŐ TEVÉKENYSÉGEIM:

VW ,AUDI, SEAT, SKODA, BMW, OPEL, FORD, TOYOTA fő márkák mellett a kapacitás függvényében egyéb európai, japán, és amerikai személy- és kis tehergépkocsi:


  • SZÁMÍTÓGÉPES AUTÓDIAGNOSZTIKAI VIZSGÁLATA, HIBAFELTÁRÁSA, HIBAELHÁRÍTÁSA ÉS JAVÍTÁSA 
    (ha a kis "sárga lámpa" kivillan a műszerfalon)

  • Időszakos szervizek és javítások elvégzése

  • METABOND-s kezelések olajcsere alkalmával a hosszabb élettartamért

  • Műszaki vizsgára történő felkészítése és műszaki vizsgáztatása

  • Gumiszerelés, centírozás

Műhely bemutatása


Műhelyem Nagycserkesz-Cigánybokorban található Nyíregyházától 17 km-re. Ez egy új építésű 160 m2-es 3 állásos műhely 2 csápos emelővel, és egy személy- és kis teherautót egyaránt fogadni képes aknával. Az aknás állás olyan, hogy a szokványos méretű kisteherautók beférnek.

Kis teherautók maximális mérete, mely a műhelybe befér:

  • hosszúság:  7,0 m

  • magasság:  2,6 m


A csápos emelős állások személygépkocsik, és kisteher gk-k emelését teszi lehetővé. A műhely magassága lehetővé teszi nyitott motorháztető, tetőbox, vagy pick-up felépítmény esetén is a biztonságos emelést.
Műhelyemet igyekeztem minőségi szerszámokkal, és a legkorszerűbb autódiagnosztikai műszerekkel felszerelni, melyek a mai kornak megfelelő minőségű javításhoz elengedhetetlenek. A javításhoz szükséges gyárival egyező minőségű alkatrészeket, és olajokat, adalékokat megbízható alkatrész nagykereskedőktől szerzem be, ezzel is biztosítva a minőségi munkát.

A címsorban felsorolt nyolc márkával foglalkozom elsősorban, ezekhez a diagnosztikai műszerek, és a szokványos célszerszámok is rendelkezésre állnak. Márkaszervízi múltam is ezekhez a márkákhoz kötődnek elsősorban. Munkáim 90%-t ezek a márkák fedik le, de ezen kívül ha az idő engedi, minden más európai, és távol-keleti márka diagnosztikai vizsgálatát, karbantartását és javítását is elvállalom.

Műhely bázis óradíjak:


  • autódiagnosztikai mérés:          6000 Ft/alk. (ÁFA-val)

  • személygépkocsi javítás:            2500-6000 Ft/óra (ÁFA-val)

  • kis teher g.k. javítás 3,5 T-ig:    4000-8000 Ft/óra (ÁFA-val)


Ezek az óradíjak változóak, melyek sok tényezőtől függenek:

  • a javítás jellege, bonyolultsága
  • a javítás szerszám, célszerszám igényessége
  • a gépkocsi állapota, elhasználtsága (pl korrózió, vagy az előző szerelés szakszerűtlensége döntő tényező)
  • a javítás műszerigényessége
  • az alkatrész beszerzés jellege (saját, vagy hozott anyag)
  • az ügyfélstátusz jellege (törzsvendégeknek kedvezmény !!!)
  • naptári időszak (télen fűtési szezonban magasabb óradíj)
A megállapított óradíjak a gépkocsi hibáinak,állapotának feltárása után mindig előre egyeztethető, így nincs meglepetés. 


Gumiszerelés és centírozás tarifái:

Személygépkocsi lemezfelni esetén:

  • 13-14 coll:            1500 Ft/db (ÁFA-val)
  • 15-16 coll:            1750 Ft/db (ÁFA-val)
  • 17-20 coll:            2000 Ft/db (ÁFA-val)

Személygépkocsi alufelni esetén:

  • 13-14 coll:            1750 Ft/db (ÁFA-val)
  • 15-16 coll:            2000 Ft/db (ÁFA-val)
  • 17-20 coll:            2500 Ft/db (ÁFA-val)

Kis teher gépkocsi és terepjáró lemezfelni esetén:

  • 14-16 coll:          2000 Ft/db (ÁFA-val)
  • 17-20 coll:          2500 Ft/db (ÁFA-val)

Kis teher gépkocsi és terepjáró alufelni esetén:

  • 14-16 coll:         2500 Ft/db (ÁFA-val)
  • 17-20 coll:        3000 Ft/db (ÁFA-val)

Az, hogy ez az óradíj sok, vagy kevés, mindenki döntse el maga. Egy "fusi műhely" óradíjához, vagy egy "haver" ingyen munkájához képest nyílván sok, viszont egy márkaszervíz 10000-15000 Ft-os óradíjához viszonyítva az enyém lényegesen kevesebb!!! Ezért pl. egy 2 órás szervízért, beavatkozásért lehet, hogy megéri Nyíregyházáról 20 km-t kocsikázni. A garancia időszak letelte után a márkaszervízi feltételekre az esetek 80-90%-ban, egy-két programozási feladatok kivételével,(amikor is gyári online kapcsolat szükséges), nincs is szükség !!!. A karbantartások és javítások alkalmával pedig teljesen szükségtelen, hisz 2010-től a független szervizek is kaptak szervízelési, karbantartási és szervízkönyvbe pecsételési jogosultságot. Tehát akinek gyári vezetett szervízkönyv kell, nálam az is megoldott!!!.

Alkatrészek tekintetében megbízható forrásból ugyanazt a minőséget tudom biztosítani gyári, ill. utángyártott alkatrészekkel lényegesen kedvezőbb árakon.


Autódiagnosztika


Egyik fő tevékenységem az autódiagnosztikai mérések, ill. az ezt követő hibaelhárítás, és javítás.

Autódiagnosztika alkalmával elvégezhető műveletek:

  • Hibakód olvasás

  • Mérési adatok megjelenítése, elemzése

  • Hibakódok törlése

  • Elektronikus alkatrészek, jeladók tesztelése, illesztése

  • Kulcs illesztés

  • Elektromos kézifékek állítása, fékbetét csere az ilyen típusokon

  • SBC fékrendszerek deaktiválása, fékbetét csere

  • Alkatrészek, áramkörök tesztelése oszcilloszkóppal


Diagnosztikai eszközeim kezelik a legtöbb közismert autómárkát, a '90-es évektől napjainkig sok esetben gyári szinten.

Kis történelem

Ha az autók elektronikus egységeinek történelmét nézzük, akkor azt mondhatjuk, hogy a '90-es évek elején kezdtek elterjedni, gyakorlatilag az elektronikus benzinbefecskendezéssel egyidőben. Ezek az egységek, vezérlőegységek saját diagnosztikai képességekkel is rendelkeztek, melyet kezdetben vagy egy adott módszerrel(pl egy csatlakozó lábainak átkötésével), vagy egy erre rendszeresített diagnosztikai műszerrel lehetett kikérdezni. Kezdetben csak kb 10-20 hibajelenséget (hibakódot) tudtak azonosítani, ma viszont már az elektronikus vezérlőegységek több ezer hibajelenséget is képesek azonosítani. Ezen hibakódok kikérdezésére valók a diagnosztikai műszerek. Az elektronikus vezérlőegységek száma egy autóban kezdetben 1-5 db-ig terjedt. Volt külön vezérlőegysége a motornak, az automata váltónak, légzsáknak, ABS-nek stb. attól függően, hogy mennyire volt "extrás" az autó. Ma már ott tartunk, hogy egy-egy "fullextrás" nagykategóriás autónak 50, de akár 90 különböző vezérlőegysége is van, ezeket csak arra alkalmas diagnosztikai eszközökkel lehet szóra bírni. Ezekkel az eszközökkel lehet pl hibakódot olvasni, kódot törölni, különböző paramétereket mérni, alkatrészeket, kulcsokat illeszteni stb. Műszereim
nem csak a motorvezérlő egységhez, hanem a mai korszerű autók vezérlőegységeinek nagy részéhez (ABS, légzsák, aut.váltó, klíma, komfortelektronika, műszerfal stb) hozzáfér, tudja diagnosztizálni.

A mérés menete:

Ha egy hibajelenség előfordul, megváltozik az autó viselkedése, kivillan a "sárga lámpa", akkor szükséges a diagnosztika.

  • Általában 1. lépésben hibakód olvasással kezdünk, ami kb. behatárolja a hibát. Ez nem egyenlő az adott alkatrész hibájával!!!, sokan abba a hibába esnek, hogy rögtön kicserélik azt az alkatrészt, jeladót, amire a hibakód vonatkozik. A hibakód az adott áramkörre vonatkozik, itt lehet hibás maga a jeladó, a csatlakozója, a vezetékek, és maga a vezérlőegység adott modulja is!

  • A következő 2. lépés az adott áramkör elemzése, csatlakozók, vezetékek vizsgálata, majd az alkatrész mérési értékek elemzése, adott esetben az áramkör, jeladó oszcilloszkópos vizsgálata. Előfordul gyakran olyan eset is, hogy az adott alkatrész, jeladó hibátlanul működik, hibás viszont a csatlakozó, szakadt a vezeték, vagy a vezérlőegység nem vesz tudomást a jeladóról. Amíg el nem hárítjuk a hibát, a hibakód nem törölhető, az autó nem fog hibátlanul működni.

  • A 3. lépésben megpróbáljuk a hibakódot törölni. Ez azonban csak az esetek 10%-ban lehetséges egyből. Vannak időleges hibák, melyek nem állandóan jelentkeznek, ilyenek pl egy városi forgalomban elszennyeződött Lambda-szonda, mely egy hosszú út után helyreáll, a hibajelenség megszűnik. Ekkor a hibakód törölhető. Másik eset, amikor egy figyelmetlen szerelés pl. levegőszürő csere, vagy ülés ki-be szerelés után lemaradt egy csatlakozó, azt visszadugva a hibajelenség megszűnt. Ekkor is törölhető a hibakód. A legtöbb esetben azonban a 2. lépésben említett hibák megszüntetése, vagy adott esetben az alkatrész, jeladó cseréje után lehetséges csak a hibakód törlése!!! Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert attól, hogy egy autót "gépre teszünk" ,az még nem fog megjavulni!!!, csak javítás után.


Adott esetben további lépésekre is szükség lehet diagnosztikai készülék alkalmával:

  • Ilyen művelet az alkatrészek illesztése az újabb évjáratokban. Porlasztók, légtömegmérők stb. cseréje után az adott alkatrészt hozzá kell tanítani a vezérlőegységhez.

  • Ha új kulcsot szeretnénk, azt hozzá kell tanítani az autóhoz márkától függően kb '95-'97 évjárattól újabb típusoknál

  • Bizonyos márkákat(pl Audi, BMW,Volvo stb) adott évjárattól elektromos kézifékkel szereltek. Ezeknél az autóknál a fékbetét csere alkalmával is diagnosztikai készülék szükséges.

  • Mercedes E sorozatot 2001-2008-ig SBC fékrendszerrel szerelték, itt a fékbetét csere előtt deaktiválni kell a fékrendszert, ehhez is diagnosztikai eszköz kell.


A fennt említett eseteket diagnosztikai eszközeimmel tudom kezelni !


 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz